Välkommen helg!

Efter nackspärr, träningsvärk och smärta över hela kroppen känns det helt underbart med sovmorgon denna lördag!

Varit hemma från jobbet i början av veckan pga av nackspärr. Man tänker alltid att ”det drabbar inte mig”, oh yeah…det gjorde det big time! Som värst kunde jag inte vrida huvudet alls! Allra jobbigast var det att inte kunna sova och att vakna upp som en zoombie och jobba, var inget alternativ. Även om nacken inte känns helt hundra på morgonkvisten, tränar jag på som vanligt med lite uppvärmning med hjälp av tiger balsam och annat dylikt!

För tillfället jobbar jag enormt mycket, om jag inte befinner mig på skolan som idrottslärare, jobbar jag i boxen som Crossfit-instruktör och gör jag inte det, är jag hemma och gör kost-och träningsschema till mina klienter. Någonstans däremellan tränar jag själv och försöker hålla mig till 6-7 träningspass i veckan med 1-2 vilodagar samtidigt som jag försöker socialisera med min sambo, familj och vänner. Det är inte lätt att vara alla till lags hela tiden, någon eller något kommer i kläm hela tiden. Bloggen som ett exempel uppdateras inte så ofta, tiden räcker helt enkelt inte till. Vissa perioder är mer hektiska än andra och nu efter nyår är det många som vill komma i form. Jag har att göra med andra ord, och jag gillar det annars hade jag inte sysslat med det jag gör.

Jag har just för tillfället en liten paus från klientjobb och Hugo vet hur man myser till det 🙂 Därefter blir det träning och bara längtar! Kvällen är bokad för kvalitetstid med min fina Johan. Imorgon väntar match uppe i Kalmar, redan börjat taggat! Kikar eventuellt förbi senare med ett träningstips, håll utkik! 🙂

20130119-153058.jpg
J
ag går iväg en sekund och vips tar Hugo min plats. Min sötnos!

20130119-153106.jpg
D
agens första måltid, 2 hela ägg + 3 äggvitor, 2 rågknäckebröd med 5 % Västanost på och proteinsmoothie gjord på en apelsin, 100 gram bär, 1 skopa Dedicated proteinpulver och vatten. Mums!

20130119-153116.jpg
B
juder på denna härliga ”utmattningsbild” sedan torsdagsträningen. Efter handbollsträningen köttade vi igenom en ”Dajsan-Hedda WOD” och vi var helt slut efteråt.

20130119-153159.jpg
W
oden (workout of the day) ser ni här. AMRAP 20 minuter(as many rounds as possible) och jag körde på 35 kg Thrusters och jag lovar att det kändes efter fjärde varvet. Eftersom vi inte har möjligheten att göra pullups fick det bli bicepscurl (så här lagom till sommaren;). Jag hann med 10 jobbiga rundor och Hedda 7. Passet kändes efter att ha genomfört en bra handbollsträning och då nötade vi knäböj fram-och bak innan WODEN. We rock! På måndag kör vi igen!

Nu måste jag avsluta klientjobbet för denna helgen och sedan bege mig till gymmet. Hörs kanske senare. Kram på er!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

HTML tags are not allowed.