Träningen går bra!

Otroligt skönt att komma tillbaka till rutinen, att kunna träna när man vill och vad man vill framför allt! Fokuset under försäsongen är spänst och handleden som jag berättade om för ett tag sedan (handbollsmässigt) men sedan har jag alltid andra målsättningar inom träningen, strykan i benen är en av dem. Sedan vi kom hem från Turkiet har det tränats hejvilt! Dubbla pass alla dagar, löpning på morgonen 7km och sedan gymmet + korta intervaller på kvällen. Idag blev det dock endast gymmet och 3 km löpning steady på 14.30. Det blev en sen fredag igår, vi hade så trevligt med Therese och Johan att vi blev chockade att klockan visade 02.30 mitt under kortspelet. Nåja, hoppas på fler sådana underbara kvällar!

Jag har ju lovat er fler videoklipp på TRX -och gymövningar men det är svårt att filma sig själv bra. Ska bättra mig, lovar! Får tjata på Johan att han ska filma:) Bjuder på några träningsbilder från de senaste dagarna.  

20120714-184132.jpg 20120714-184144.jpg

Dont we love nice and strong legs? I do!!!

20120714-184154.jpg 20120714-184201.jpg

Efter gympasset igår blev det Tabata på parkeringen utanför Sats, OMG.. helt slut var vi! Johan kan annars berätta….;)

20120714-184225.jpg 20120714-184231.jpg

Morgonlöpning med Hugo igår, 7 km. Han är så duktig min buse!

20120714-184211.jpg

Direkt efter löpturen lägger sig Hugo i skuggan under parkbänken medan jag gör lite magövningar och stretchar.

 

Nåja gott folk, det är lördag och ikväll bär det av mot Falsterbo med Anna, Ola och gänget. Jag och Anna är nyktra och kör som vanligt. Förra året hade vi superkul, hoppas på en repris!

Imorgon är det träning på schemat och sedan kommer några töser från laget för lite tacos och fruktsallad. Nice!

Vi hörs imorgon, bye bye!

2 comments on “Träningen går bra!

  1. Johanna E on said:

    När kör löpning på morgonen kör du det fastande? Vad äter du efter då och när bryter du PF?

    • dajana on said:

      yes alltid fastande med endast aminosyror i kroppen som jag dricker 10 minuter innan jag drar ut på löpningen. Jag äter inget efteråt eftersom jag springer lågintensivt, snittar ca 52-55 minuter /mil tempot och då väntar jag med att bryta PF senare som vanligt. Jag dricker däremot aminosyror direkt efter löpningen också:)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

HTML tags are not allowed.