Progress

Jag börjar känna mig mer bekväm och varm i kläderna i min roll som Crossfit-instruktör och efter dagens pass som jag höll i, känns det ännu tryggare! Hejja mig!  På fredag är det dags igen. Jag passade även på att själv göra dagens WOD (workout of the day) som var ”teamWOD”, dvs man jobbar två och två. Jag tränade med Cliff som är grymt stark men han var lite sliten efter helgens tävling i Halmstad, han fick kramp och dylikt men köttade på ändå och vi kämpade och svettades ända in i mål. Tack Cliff!

Vill ni prova på Crossfit, erbjuder vi ”prova på pass” varje söndag 10.00 gratis. Är ni sugna på att testa en ny träningsform, bli starkare, uthålligare och framför allt skippa alla maskiner på gymet och istället arbeta med funktionella rörelser som kroppen är ämnad till att utföra med rätt hög intensitet, rekommenderar jag er Crossfit starkt! Kom gärna förbi Gripen Crossfit här i Malmö, Flygaregatan 1 (ute vid Bulltofta) och hälsa på.

Det finns några övningar som jag verkligen vill sätta och ni som känner mig, vet att jag inte har tålamodet utan vill lära mig allt, gärna på en gång. Kanske orealistiskt att lära mig en Muscle Up så här på en gång, men det är mitt mål för 2013 och 31 december ska jag banne mig göra en! Fördelen med att vara idrottslärare är att jag har tillgång till två idrottshallar och massvis med utrustning, och självklart ringar! Jag kan också nöta pullups och toes2bar på räck och massa annat. Mellan vissa lektioner passar jag på att träna extra, underbart!

Dagens teamWOD har ni här: en jobbar dynamiskt, den andra statiskt. Båda
måste vara igång samtidigt! Timecap 25 minuter (maxtiden), 2 varv!

– 100 Kettlebell swing 24/16kg (handstående mot vägg)
– 100 legraises (plankan)
– 100 goblet squats 24/16kg (jägarställning under 90g)

20130124-004635.jpg
Uppvärmningen blev man minst sagt varm och trött av! Dagens skills var ”L-sit” mellan två boxar och sådana här övningar avgudar jag! Roligt att efter gårdagens träningspass nere i Trelleborg, lekte jag runt lite och L-sit var en av godbitarna. Bildbevis nedan 

20130124-005123.jpg

Kära någon, klockan är strax 01.00 och imorgon väntar jobb till halv fem… Morgondagens höjdpunkt måste ändå vara den 30 minuters massagen jag ska få av vår duktige massör Leif i klubben! Han är så grymt bra! Han behöver värma upp mina muskler rejält! Därefter blir det handboll, följt av deadlifts och lite snatch med tyngdlyftarna och för att runda av torsdagen på bästa sätt, väntar en WOD på mig och Hedda. Gissa om jag behöver äta massor med mat… Protte i mängder… Såklart! Godnatt! 

6 comments on “Progress

  1. Härligt! Typiskt, körde vilodag igår. Vi kanske kan tajma en team wod nästa vecka? (Onsdag och lördag verkar vara konstant)
    Klart du fixar en muscleup tills dess!! Natta J var boxens första tjej att klara en, därefter Emma R. Marie T är nästan där. Och du med!

    • dajana on said:

      typsiskt Åsa! Ja det måste vi! Jag jobbar nästa vecka på onsdag pch söndag och teamwodarna är just de dagarna. Ska vi försöka träna på söndag 3 feb?
      Det kommer krävas mycket träning för att klara en muscle up men jag ska slita för det! 🙂

  2. Hilda on said:

    Grymt bra jobbat! Skulle gärna vilja prova på Crossfit någon söndag. Hur tungt/svårt är det? Har hyfsat bra grundstyrka, men mest från vanligt gym.

    • dajana on said:

      Tack Hilda! 🙂
      Tycker du ska komma och prova på! Det räcker med att du har tränat något tidigare så kommer du klara det alldeles utmärkt! Övningarna anpassas lätt utifrån de egna förutsättningarna! Du är så välkommen så! 🙂

  3. Andrea on said:

    Hej tjejen,
    det var ett riktigt roligt pass. Jag är verkligen nöjd att jag köpte kortet på Gripen. Hittade några videos på Youtube där man får ganska bra tips för att klara muscle upp. Here you go:
    http://www.youtube.com/user/gbodyweighttraining?v=ozSt3VtE2mk

    Ha det gott.
    Vi ses i boxen!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

HTML tags are not allowed.