Mer träning för mig…..

Jag hade ju ett fullspäckat schema idag, men det blev inget klientmöte, ingen trip till Trelleborg eller Tygelsjö. Istället blev det mer tid åt mig egen träning, tre pass hann jag med idag och jag kan berätta att TriggerPoint-kitet kom fram efter sista passet på gymmet! Vill kunna träna imorgon också!

Jag har kunnat ägna mer tid åt att maila alla mina klienter och jag blir så fullkomligt glad när jag får positiv respons av de allihopa! Det går bra för dem, de trivs och då blir jag också glad! Viktigt att med uppdate innan jag åker till USA, jag är mån om mina klienter, vill inget annat än att de når sina mål och att de trivs med sina nya livsstil. Blir lite uppföljning även imorgon.

Imorgon väntar Trelleborg, lite ärenden samt umgänge med Therese. Hoppas på bra väder så vi kan ta oss en promenad. Dessförrinnan väntar löpning på morgonen as usual och jag måste säga att jag börjar vänja mig att springa på morgonen, springer annars gärna på kvällarna eftersom jag presterar bäst då. Nu längtar jag efter att klockan ska ringa, att löpardojjarna åker på, musiken dunkar i öronen och att jag får springa mina 7 km. Great feeling!

Dagens träning:

  • Pass 1: uppvärmning dynamiska övningar 5 minuter, löpning 7 km lågintensivt/rehab
  • Pass 2: Hemma träning
    – uppvärmning dans/dynamiska övningar 10 min
    – 12 set breda/smala armhävningar
    – 6 set militärpress
    – 12 set stående rodd
  • Pass 3: gymmet (fokus på ryck)
    – uppvärmning MAQ 5 min + komplex styrkeövning
    – Ryck 12 set på 25 kg (nötade teknik)
    – Stående enarmsrodd i dragm 12 set – superset – utfallssteg med Kettlebell 6 set
    – MAQ draken 3 set på 10 kg – superset- laying leg raise 4 set
    – MAQ liggande rotation 4 set på 2,5 kg -superset – plankan 90 sek x 3

Relativt pigg och fräsch i kroppen efter dessa tre pass. Skulle egentligen springa intervaller på kvällen också men det fick räcka för idag, imorgon tar jag mig an de. Jag bröt föresten PF runt 19.00 vilket också innebär att jag gjorde tre hela träningspass på tom mage, med endast aminosyror och vatten i. Många tänker säkert ”det där är inte bra för kroppen etc”, grejen är att det är just det de är! Jag tränar sjukt bra på endast aminosyror, 100% fokus på det som ska göras samt att jag presterar, jag lyfter mer! När var det människan jagade sin mat förr i tiden? Ja, just det…på tom mage! Inte sprang de runt mätta och belåtna och jagade sina byten nej. Det är av ytterst vikt att efter PF bryts att få i sig all dagens energi och jag har förmodligen ätit för lite idag. Så länge jag dricker aminosyror sker ingen muskelnedbrytning vilket många forfarande tror att det sker efter tre timmar, därför de stoppar i sig protein konstant. Den processen tar vääääldigt långt tid!

Laddar för militärpress at home

20120718-110340.jpg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

HTML tags are not allowed.