Dessa morgonpass gör underverk! Mer tack!

Jag önskar att jag alltid hade så mycket energi som imorse 05:30. Tröttheten försvinner på två röda sekunder så fort jag kliver in på Gripen Crossfit.

Vi på Gripen har tidiga wodar måndagar, onsdagar och fredagar 06:15-07:15. Den ultimata starten på dagen! Som anställd har jag nycklar till Gripen och kan träna när jag vill under dygnet, men dessa morgonpass är ovärderliga och jag dras till dem trots att jag är världens sömntuta. Jag ligger kvar i sängen så länge som jag kan på morgonen innan jobbet. Mitt jobb, firman och den egna träningen tar ut sin rätt på min kropp, därför utnyttjar varenda sekund som jag får för återhämtning och sömn.

Any way, dagens pass var skitskoj! Vi var endast sex stycken på passet. Såg ut så här:
Teamwod (två och två) – en jobbar och en vilar (byte när som).

6 rounds for time of:
– 1000 m rodd
– 50 pushups
– 50 enbenshopp på box, 40 cm
– 50 pullups

Verkligen i min smak! Lång wod och grymt bra start på dagen. En proteinshake, två riskakor, två ägg, tio nötter och ett äpple senare, var jag redo för dagen!

Arbetsdagen har spenderats på utmaningarnas hus där eleverna fick lösa olika knep och liknande. Därefter rask promenad till stan (ca 5 km) för att äta på TGIF och tillbaka till skolan (3km). Eleverna fick bra med motion, 8 km och det tackar vi för. En lyckad utflyktsdag med min och Christinas klass.

Dags för ombyte och Trelleborg. Blir eventuellt ”plojträning” och sedan middag. Tänkte få in en träning till men hinner inte. Imorgon väntar däremot morgon- och kvällsträning. Hejja mig!

20131218-170055.jpg
Vi är igång för fulla muggar på rodden. Vi rodde 500m var hela tiden.

20131218-170140.jpg
Någon som är trött kanske? Tack alla för idag! Tack coach Rooooost 🙂

2 comments on “Dessa morgonpass gör underverk! Mer tack!

  1. Jag undrar hur du gör med pf när du tränar både morgon och kväll?

    • dajana on said:

      När jag tränar hårt (dvs intensivt/tungt) på morgonen så äter jag alltid inom en timme och bryter fastan då. Äter som vanligt min sista måltid efter andra träningen på kvällen. När jag tränar lågintensivt så dricker jag endast aminosyror 10 min innan, under och efter och bryter fastan runt 14:00
      som vanligt 🙂 det blir 2-3 tidiga morgonpass (dvs 06:15) i veckan så de kör jag inte PF riktigt de dagarna fullt. Viktigt att äta ordentligt om det inte är endast för att kilokalorierna ska ut 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

HTML tags are not allowed.