Bra förberedelser – foodprep

För att kunna leva en hälsosam livsstil handlar det i många fall om planering och bra förberedelser. Vi lever i ett konsumtionssamhälle där tillgängligheten är enorm, snabbmat runt varje gatuhörn. Oftast kommer latheten fram vilket tenderar att resultera i att många köper färdig mat. Lyckligtvis börjar fler och fler erbjuda ”nyttiga” varianter till sina konsumenter, men det gör inte att fler lagar mat direkt.

Tidigare lagade vi mat varje kväll efter våra träningar. Det kunde innebära middag ca 22.00. Vi har ändrat lite i rutinen och lagar matlådor varje söndag istället. Nu slipper vi stå vid spisen sent även om jag hellre föredrar nylagad mat än att värma matlådor. Tiden räcker helt enkelt inte till, gäller att planera. Jag och Johan har börjat träna innan jobb mer och mer, vilket innebär tidigare läggdags för att orka träna 06.30, jobba 8 timmar samt träna på kvällen igen.

Dagens matlagning stod Johan för medan jag tog en timmes promenad med Hugo under kvällen. Han tillagade 5 % nötfärs, fitnessnudlar, vit -och rödkål. Sedan blev det också kycklingfilé, morötter, potatis och kålrot. Tummen upp! Min älskling kan laga mat 🙂

Efter en lång och skön sovmorgon tränade vi på Sats, endast överkropp (tur det, för mina ben är helt slut efter gårdagens match). Jag kan fortfarande inte gå för fullt efter min skada, då en nerv är i kläm. I fredags provade jag lite frontböj och frivändningar på ynka 30 kg för att känna efter och det kändes bra. På tisdag väntar lite olympiska lyft och tyngre vikter. Det går sakta framåt vilket är det viktigaste!

Vi bröt PF runt 15:30 med Libanesisk mat. Otroligt gott! Efter min promenad blev det proteinpannkakor och protein-frosty (is, proteinpulver, kakao och vatten). Matkoma efter det! 🙂

20131110-231257.jpg

20131110-231308.jpg

20131110-231323.jpg

20131110-231338.jpg

20131110-231348.jpg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

HTML tags are not allowed.